Kesian dekat Alisha & kesian jugak dekat ibu Alisha...

Bila saya bangun pagi ni, rasa sedih pulak tengok Alisha... Semalam Alisha menangis tau u all.. Camni cite dia.. Semalam saya memang dah mengantuk yang amat tapi macam biasalah, Alisha ni, kalau dia nampak saya baring atas katil, mulalah dia akan menangis suruh saya bangun.. tak bagi saya tidur.. Tapi saya buat tak tahu je.. terus je baring jugak sebab dalam hati tu rasa macam dah tekad nak baring jugak (selama ni say asyik tido sambil duduk sebab alisha tak bagi saya baring @ tido dulu jika dia tak tido lagi).. so, apa lagi, anak saya ni menangis tak hentilah.. hanya berhenti jika saya bangun.. Saya ni pulak, kadang baring kadang bangun.. so, alisha pun, kejap nangis kejap stop lah kan...

Sampai satu tahap, saya tekankan nada suara saya, suruh dia tidur... dalam esak tangis, dia baringlah sambil suruh saya usap2 mata dia, maybe gatal.. lepas tu dia nangis lagi suruh ambik bunjut minyak dia, nak sapu dekat badan dia.. So, saya cakap "Alisha pergi ambik sendiri".. Dalam menangis tu, dia pergilah ambik.. Tapi alahaiiii.. sedih saya tengok, tak sampai u all.. teruslah saya pergi ambik..

Lepas tu dia suruh pulak saya bukak lampu bilik.. saya buat tak tau.. tapi last2 saya pergi bukak jugak & saya terus tinggalkan dia dalam bilik sorang2 sementara saya ambik selimut ke bilik sebelah... Dari bilik sebelah tu, saya dengar alisha ni macam menahan diri dari menangis tau.... Sayunya hati saya... saya pun pergi intai dia.. dia tengah pegang minyak gamat sambil tunggu saya datang dekat dia...

Tapi saya buat tak endah walau dalam hati tu dah sedih amat dah... Tiba2 je, alisha menangis lagi & terus ke bilik sebelah yang ada saya tu, sambil berdiri depan pintu sambil menangis... saya panggil dia.. lepas tu dia suruh saya sapu minyak dekat dia.. Saya cakap dekat dia "Alisha dah besar... jangan suka menangis... Alisha kan anak yang baik"... Lepas tu Alisha jawab "A'aa"... Saya cakap lagi dekat Alisha suruh dia salam & kiss saya, kononnya sebagai tanda dia mintak maaflah kan... Lepas tu, saya kiss pipi Alisha.. & usap rambut dia, sambil saya cakap "Ibu sayang alisha..." Masa ni, airmata saya dah menitik... Alisha yang pada mulanya dah tak menagis, tapi bila saya cakap saya sayang dia.. terus dia menangis... tapi saya tahu, kali ni tangisan dia adalah tangisan sedih @ terharu... Last2 kami tertidur 2 beranak...

Naluri seorang ibu... emmmmmm sedih pulak ingat balik.... u all sambung sendirilah ayat ni.... (",)

UPDATE :

Ketika alisha datang ke bilik sebelah, dia bawak semua beg bunjut minyak dia + baju tidur yang dia bukak + air yang dia minum dalam botol.. sebab dia ingat saya nak tido bilik tu & tinggalkan dia tido bilik utama tanpa saya teman dia.... Alahaiiiii....


Kesian dekat Alisha & kesian jugak dekat ibu Alisha...

{ 35 comments.. read them below or add one }

nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI September 28, 2012
yui lak rasa nak menitik mata...
Riena Haiqal Riena Haiqal September 28, 2012
alahai sedihnya.. tak sanggup rasanya nak tgk anak nangis teresak2... Alisha memang anak yang baik.. nak mengalir air mata saya baca entry ni...
- AZIE - - AZIE - September 28, 2012
alahai sebak pulak baca pagi2 entry nie
Ibu Lala Ibu Lala September 28, 2012
ai pun nak nangis bila bc citer ni. hu hu hu. tu sebab nak dapat adik tu. lama lama nanti dia ok la..
beat beat September 28, 2012
indah perasaan ni...terima kasih Allah
maya amir maya amir September 28, 2012
ololol...sedihnya..betul lah mesti die ingat awak tanak tido dgn die kat bilik tu.. huhu..mesti tak sabar2 nak balik keje, peluk2 die kan..
Unknown Unknown September 28, 2012
kasih ibu & anak..sedihnye :(
Fiza Rahman Fiza Rahman September 28, 2012
Alahaiiii...saya yg baca pon rasa sedih tau.
Reena Sidek Reena Sidek September 28, 2012
alahai sedihnye kak...
nak nangis sy baca kisah alisha ni...
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P September 28, 2012
alahai, sedih nye Alisha dah nak ada adik syg.. janganla macam ni.sian mama nanti time pantang macam mana lah agak nya
adyna AB adyna AB September 28, 2012
itu lah kadang2 kite memang akn stress..teringat masa ngandung arwah azim anak2 buat perangai..segala2 nya tinggal memori.. :)
Unknown Unknown September 28, 2012
huhuhu...cian alisya....
UmmiAbi UmmiAbi September 28, 2012
Alahai..siannyer..dah pandai touching2 alisha ni...Sayu pulak.. Kalau ummi pun confirm nangis sama..:)
mama lynn mama lynn September 28, 2012
sedih kisaha alisha ni ina.. urmm xpe la anggaplah ini satu proses pemberlajaran utk alisha jd lebih matang
pinky pinky September 28, 2012
sedih pulak baca ni Intan...=(
Mrs Velentine Mrs Velentine September 28, 2012
sedih sya tau baca ni..teringat ngan kakak ayu..sya penah marah dia mcm ni..huhu...
Miss N™ Miss N™ September 28, 2012
sedihnyerr..sian alisha.. :)
Mimie Mimie September 28, 2012
sedih la pulak...dpt rasa situasi yg berlaku...
aziazib aziazib September 28, 2012
selalu jadi gitu, time mata ngantuk time tu mata anak2 masih segar...
Puan Kutu Puan Kutu September 28, 2012
keisan kakak alisha..:)
Unknown Unknown September 28, 2012
alahai... sedihnya.. huhuhu jijah pon terasa ni..wuaaaaaaa :(
mama aryan mama aryan September 28, 2012
alahai kesiannya alisha..akak lak rasa sedih ni tetiba terbayang wajah adam,yg kdg2 menangis bila kena marah
haryati haryati September 28, 2012
waaaa! sedihnya ina...sian alisha... tp, yati pun kdg2 klu geram kat anak2 terpakse tinggikan suara gak, pastu buat tak layan je, bila diaorg nangis teresak, sian pulak, cam menyesal je...
Shida Radzuan Shida Radzuan September 28, 2012
hehee..biasalah akak situasi ni sya penah tgk gelagat ank buah sya yg kecik tu xblh tgk mak bgun jap dia mst ngis..,tdo lak nk kne bpelok btepuk haihh..hehee
ecadwinkyasha ecadwinkyasha September 29, 2012
alahai..sweetnya...hopefully dpt jpa alisha satu hari nnti :D
Si Matatajam Si Matatajam September 29, 2012
Sebak rasanya bila baca entry ni..hmmm...emotional plak...hu hu..
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief October 01, 2012
alahai kak ina rasa tacing jer baca entry ni....
ayut ayut October 01, 2012
bila dah bersama slalu..cepat je trasa sayu :) alisha anak yg bek..mesti nnt blh pham dh..acik ayut syg alisha jgk lah ;)
sal ya sal ya October 02, 2012
akak kadang2 layankan jugak walaupun dalam hati dah sedih dgr anak menangis tapi sesekali kena bagitahu cara macam tu yang dia orang tak boleh meragam je sentiasa.
Cikrosecute Cikrosecute October 02, 2012
Tak sampai hati tengok anak2 menangiskan...kesian alisha....
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty October 02, 2012
SO TOUCHING.MERAH PLAK SELALU NANGES..huhu mmg kita tak leh marah.nurul dulu selalu jadik tarzan bila dah g kursus keluargatuh tak jadi tarzan dah sbb prof kta dengan kasih sayang n cara psyikologi yang mcm nasihat lebih bagus dlm mendidik anak.bila kita tengking2 dengan volume 80% 1juta neuron otak anak tebakar..nak pulihkan semula 3 bulan pemakanan sihat diperlukan..bislah berjuta2 dah neuron otak merah tebakar dulu.skang nurul banyak carik buku2 n kutip ilmu ttg mendidik anaknie.mmg sendiri2 tak bape nak cerdik.huhu

ttg ina nurul respect sbb penggunaan ajaran yang lembut tapi tegas pd anak.mmg umur2 cenggini kita kena berlembut tapi dengan nasihat yang berulang kali..kena banyak sabarkan..tahniah untung kenal ina=)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda October 10, 2012
sob3.. t'haru bc entry Ina nie..
tue la, kdang2 ade moments yg anak wat kite rs t'haru kn.. tue la moments yg kite ptt hargai & ingati slalu...
9n0L4 9n0L4 October 22, 2012
hehe. ade jugak hari² yg mood tak brape nak best tu kan. ;)
Deq's Qienz Deq's Qienz December 02, 2012
sedeynyaa...sy pon slalu juga marah tengking qhayra.ermm..blik nt pluk cium dia la..